27 December

2013-12-27

 
Detta gråa väder resulterar bara i trötta dagar, det blir knappt ljust ute. Skulle verkligen vilja ha lite snö just nu.
Så hur har min dag sätt ut, sa precis hejdå till min morbros och hans familj som har vart här under eftermiddagen. Vi har bytt julklappar, tagit sönder vårt pepparkakshus (vilket vi alltid gör när de kommer till oss på julen), lekt med mina små kusiner och ätit middag (inte julmat denna gång) 
 
Innan de kom var jag ute och körde lite, har inte övningskört på flera månader så det måste börjas med igen. Som tur är kommer jag ihåg det mesta. 
 
 
 
 
 
 
 
 



Julmys

2013-12-26

 
Nikon D3100 + Nikkor 50mm 1,4g



Årets julklappar

2013-12-26

 
Detta är vad jag fått i julklapp denna jul, är verkligen nöjd och glad över allt. Ser redan nu att jag glömt några grejer, aja. Kommer få användning av allt och vill verkligen ha snö nu så att jag kan få ta massor med fina bilder med mitt nya objektiv. 
 
Jag hoppas att ni har haft en jättebra jul, jag skrev i förra inlägget att jag skulle dokumentera min julafton i text och bilder. Jag tog tyvärr inte så mycket bilder så det får bli i text. Jag spenderade först min julafton hemma hos farmor & farfar, vi åt jullunch, kollade på kalle och öppnade julklappar. Vi åkte sedan vidare till mormor & morfar där vi åt ett till julbord (snacka om att julen går ut på att äta) och öppnade sedan ännu mer julklappar. 
 
Igår var vi kvar hos mormor och morfar, när vi kom hem åkte jag vidare till Oliver och byte julklappar med honom. Vi hade en jättemysig kväll, vi gjorde b.la sönder vårt pepparkakshus vi byggde förut. 



Här gör vi julgodis...

2013-12-23

 
...och julbröd.
 
Har spenderat eftermiddagen i köket och bakat med Oliver och min familj. Nu är julgodiset gjort, alla klappar inslagna, granen inne det är bara skinkan kvar sen är vi redo för julafton. Att det är julafton imorgon känns inte riktigt värkligt, har inte riktigt haft den riktigt julkänslan men den börjar krypa fram.
 
Jag har sedan jag bloggade sist hunnit vart i västerås och handlat julklappar med min syster, fått jullov. Spenderat mycket tid med Oliver, vart med min bästavän och handlat de sista julklapparna. 
 
Om jag inte hinner blogga något imorgon önskar jag er alla en riktigt god jul ifrån mig. Hoppas ni får en underbar julafton med mycket kärlek, julklappar och julmat. Ni kommer att få min julafton dokumenterad i både text och bilder när jag är hemma igen efter julhelgen.
 

 
 
 



The light in the darkness

2013-12-19

 
Känslan att vara klar med allt i skolan för denna termin är underbar. Cyklade hem med ett léende på läpparna, dock gick matteprovet vi hade efter lunch kanske inte så jättebra. Men ska inte oroa mig för det nu för nu är det snart jullov. Skoldagen var inte alls lång idag, vi hade endast en engelska lektion och ett matteprov.
 
Har vart på stan en stund efter skolan och kollat runt lite, imorgon åker jag och Lina till västerås för att handla de sista julklapparna. Att julhandla är alltid mysigt, speciellt med sin syster. Har sedan en fullbokad helg, det är alltid så mycket att pyssla med innan jul, älskar det!
 
Nu ska jag hjälpa mamma med maten, istället för fredagsmys kör vi med torsdagsmys och lagar tacos. 
 



Vart är julkänslan

2013-12-18

Försöker få in den rätta julkänslan så visar en bild på min systers goda lussebullar. Jag har tur att jag har en syster som älskar att baka.
 
Vi har dansat juldans med massor med julmusik, ätit julbord, men vart är julkänslan? Jag antar att det beror på att det inte är någon snö, har fortfarande hoppet om en vitjul.
Så vad har jag gjort de senaste dagarna, jag har kortfattat gått i skolan på dagarna och suttit med näsan i matteboken på kvällarna. Okej så illa har det inte vart, jag faktiskt hunnit med lite annat också. 
 
Har gått runt hela veckan och längtat till fredag, vill ha lov men vill ändå inte att tiden ska gå för fort. För vips så är julen och lovet över och vi har en ny termin framför oss. Okej nu ska jag inte tänka på det och njuta av en av de mysigaste tiden på året. 
 



Novemberkyla

2013-12-17

 
Nikon D3100 + Tamron 90mm



Sista veckan i skolan

2013-12-16

Även fast att julen är en favorit tid på året, är sommaren något speciellt.
 
Sitter i skolan på en lugn fotolektion så passar på att blogga nu när jag har tid. Har haft en mysig och händelserik helg. Helgen började med ett luciafirande och slutade med ett födelsekalas.  Luciadagen måste vara en av de mysigaste dagarna på året, då känns det verkligen att julen är här.
Startade lördagen med att åka till Västerås med Fanny och Oliver. Köpte dock inte så många julklappar men det positiva är att jag vet exakt vad jag ska köpa när jag och Lina ska julhandla nästa helg. 
 
Igår åkte jag med min familj till Täby för att fira min kusin Jakobs födelsedag. Det blev en mysig och julinspererande eftermiddag med mycket fika.  När vi kom hem åkte jag direkt till Oliver och spenderade kvällen hemma hos honnom.



12 December

2013-12-12

 
 
 
Oj vad tiden går fort det är redan 12 december. Det känns som att varje dag bara springer förbi, fast har inget emot att skoldagarna går snabbt. Skoldagen har vart relativt lugn, började inte förens vid 10.20. Började med engelska och hade matte och svenska efter lunch. Dock var svenska lektionen väldigt stressig, förstår inte hur en lärare kan tro att vi ska kunna skriva en uppsatts på 1200 ord på en timme. 
 
Min nyårsklänning kom igår, nu kan vi checka av det på att göra listan innan jul & nyår. Sitter nu och väntar på att Fanny och Oliver ska komma. Fanny är på lucia och Oliver har träning. 
 
Vad har jag annars haft för mig de senaste dagarna. Igår var vi på möte med en sammarbets partner till vårt företag. Det gick bra och det känns som att vi har något på gång nu. Annars har denna vecka vart lik alla andra, gått i skolan på dagarna och tagit det lugnt och pluggat på kvällarna.  



Pepparkakstävling

2013-12-08

 
Jag har aldrig bakat så mycket pepparkakor som jag gjort denna jul, och den har precis börjat!  Här ser ni mitt och Olivers pepparkakshus. Kan tyvärr inte säga att det blev så jättefint, men vi är nöjda.
 
Men iallafall ni som läst förra inlägget, igår hade vi alltså ett pepparkakshus tävling. Den gick ut på att "snyggast" pepparkakshus vann. Det var en helt klart en minnesvärd kväll, med många utbrott i både skratt och ilska.  Vi lät sedan Olivers familj rösta eftersom att vi var hemma hos honom. Trotts att vårt hus rasade ihop några gånger så vann vi. Måste faktiskt säga att det var första gången både jag och Oliver gjorde ett eget pepparkakshus. 



Snön faller ner

2013-12-08

 
Åh så var Sverige snötäckt igen, åtminstonde Enköping. Älskar när första snön faller ner, det är alltid något speciellt med det. Eftersom att jag inte hunnit blogga något i helgen ska jag försöka skriva vad jag gjort nu.
 
I fredags tog jag mig till skolan som vanligt, det började snöa när vi cyklade till skolan, lycka! Brandlarmet gick under första lektionen, alla elever på hela skolan fick springa ut när det snöade som mest. Eftersom att det inte var någon övning kom brandbilar dit med blålysen och sirener. Det var "tyvärr" ingen som hänt så det var bara att gå in igen. Kvällen spenderades hemma hos Oliver med honom och hans bror.
 
Igår tog jag och Oliver det lugnt på fm, vi träffade Fanny och cyklade till Coop för att träffa resten av gänget. Vi köpte allt till pepparkaksbakningen och cyklade sedan tillbaks till Oliver. Jag gör ett separat inlägg om pepparkakstävlingen. Gissa vilka som vann?
 
Idag har jag verkligen haft en slappsöndag, kom hem ifrån Oliver för någon timme sedan. Vi har mest suttit i soffan och jag kommer att fortsätta med det. Måste hitta ork till de här två sista veckorna i skolan. 
 
 
 
 
 
 



Onsdag

2013-12-04

En gammal bild på mig, har inte så mycket tid att fota nu för tiden. 
 
Jag blir tröttare för varje morgon som går, orken att stiga upp ur sängen blir svagare och svagare. Jag känner verkligen att jag behöver jullov nu. Kom nyss på att jag faktiskt har sovmorgon imorgon, lycka:
Så vad har hänt de senaste dagarna, killergame drog igång igår i skolan. Är i efterhand glad att jag inte deltog, hade blivit dödad på direkten. Det var förvånadsvärt mycket folk i korrioderna som sprang och jagade varandra.  
 
Igår spenderade jag kvällen med Oliver och idag har jag vart hemma och pluggat. Skolan tar det tyvärr inte lugnare för att jag råkar vara trött och vill ha lov. Förutom att jag är trött på mornarna och helst bara vill ligga kvar i sängen är mitt liv på topp. Har det bästa människorna runt omkring mig just nu, min pojkväll, bästavänner och min familj. 



Första advent

2013-12-01

 
Välkommnar december med öppna armar, nu är äntligen är den mysigaste månaden här. Vaknade upp hemma hos Oliver, vi åt en lugn frukost och cyklade sedan i motvind ( vi trampade som galningar men stod ibland nästan stilla) ner till torget. Där träffade vi Fanny, vi ledate sedan upp ett fint fotoställe och fotade poträtt bilder på henne. Det blåste nästan storm och var iskallt så vi höll inte på så länge. Men några fina bilder fick vi.
 
Jag och Oliver åt lunch på Wickmans vilket alltid är lika gott och mysigt. Vi gick sedan hem till mig och åt en mysig advensfika med min familj. Åh den här månaden är så mysig, utan julen skulle vinten vara allt för depprimerande. 
 
Nu sitter jag I soffan och tar det lugnt, vill bli av med min fruktansvärda jobbiga hosta som jag haft i några dagar nu. Så sitter med en varm kopp saft framför mig.
 
 
 



Pepparbaksbak nr 2

2013-12-01

 
 
Igår förmiddag gjorde vår familj vårt årliga pepparkaksbak, riktigt mysigt och då är julen här på riktigt. En bra start på en bra lördag. 
 
Efter pepparkaksbaket åt vi lunch och sen cyklade jag och Oliver hem till honom, vi vände i dörren och cyklade till coop för att handla middag som vi sedan åt tillsammans med hans syster. Resten av kvällen pluggade vi svenska, inte det roligaste men vi var så illa tvugna. Vi kom fram till hur vi ska göra vårt pepparkakshus till tävlingen jag nämde för några dagar sedan. När vi äntligen var klara med det och svenskan satte vi oss ner framför tv:en med en skål godis (det tyckte vi att vi var värda)
 
Det har blvit rätt mycket bilder denna helg så bloggar om dagen i ett annat inlägg. 


Elinsfotoliv.webblogg.se



Kontakt: [email protected]







RSS 2.0