New years eve

2012-12-31

Gott nytt år säger jag lite i förväg, detta inlägg blir nog mitt sista för det här året. Visst känns det konstigt att skriva så.  Planer för idag: Mina kusiner komma nu på fm för att fira lite försenad jul, sedan åker jag hem till Fanny för att fixa oss inför ikväll. Jag kommer att äta middag oss Fanny och sedan möta upp lite kompisar och sedan dra ut på fest. Nu väntar en helgrym kväll. Låt oss dansa ut 2012 och in 2013
 
Ha en riktigt bra nyårsafton mina fina läsare så ses vi igen nästa år. Outfit bilder kommer imorgon, då ni får se min nyårsklänning o.s.v
 



Årsresumé del 3

2012-12-30

September
Allt återgick til det vanliga, eller så vanligt det kan bli att börja gymnasiet. Jag inser nu att jag hammnade i en riktigt bra klass. Löven började falla ifrån träden och det blev mycket fotografering.
 
Oktober/november
Efter några hårda veckor i skolan kom äntligen höstlovet. Jag åkt med min familj, pappassyster och hennes familj och farmor och farfar till Gran Canaria. Ett perfekt avslut på oktober och en bra star på November. Det var otroligt skönt och kul oavsätt varierande väder.

December
Årets mysigaste månad kan beskrivas med pepparkakos, snö, mycket snö, julmys, julbak, julafton, nyår.
 
Nu är jag redo för ett nytt och spännande år, med hopp om lycka, kärlek och mycket mer...



Follow me on weheartit.com

2012-12-30

Följ mig gärna på weheartit.com en sida med massvis med inspirerade bilder i olika former.
Vart tror du att alla bloggare får sina känslosamma bilder ifrån? De flesta tar de ifrån sidor som
weheartit.com. Det är helt lagligt.



Godmorgon

2012-12-30

Godmorgon alla mina fina läsare, hoppas ni haft en skön morgon! Det har iallafall jag haft, fick en skön sovmorgon och sitter nu i soffan och kollar på tv. Jag och Fanny hade tänkt att fota idag men det regnar så det får bli någon annan gång.  Så nu har jag inga planer för dagen, ska passa på att fixa lite inför nyår, måla naglarna o.s.v! Jag tror att det mesta har fixat sig inför nyår, det blir troligtvis middag hos fanny och sen drar vi ut på fest med massor med kompisar.
 
Ni kanske också har lagt märke till att jag gjort om min header, kände för att byta ut biderna eftersom att julen är slut.
 
 
 
 
 



Dreams

2012-12-29

Idag blir en lugn och skön lördag hemma, har inga andra planer! Ska försöka läsa lite mer i mina fotoböcker om hoppet att bli bättre fotograf! Vi får se hur det går. Nu är det bara två dagar kvar på 2012, shiit! Snart är nyår här, allt är fortfarande en stor röra. Inget vet riktigt hur det kommer bli på nyår. Hoppas att det löser sig nu när jag faktiskt har en nyårsklänning! Vi får hoppas på det bästa helt enkelt! Vad har ni för planer på nyår?
 



Årsresumé del 2

2012-12-28

Maj
Terminen började gå mot sitt slut vilken betyde att 9:an snart var slut. Skolan var tuff och den mesta tiden spenderade med att plugga till sista proven innan slutbetygen. Vi började att förbereda till avslutningsbalen i 9:an
 
Juni
Sommaren var här och tiden på kunskapsskolan var slut! En minnesvärd avslutningsbal och skolavslutning stod på schemat. Det var sorligt att lämna att bakom sig men jag tror alla behövde det. Vid midsommar åkte jag och Fanny till gotland och firade midsommar, vi hade det jätteroligt med mycket skratt.
 
Juli
Jag spenderade mesta tiden på en båt och njöt av att ha sommarlov.  Jag fotade jättemycket och hade det jättebra med familjen. Ännu en minnesvärd sommar gick.
 
Augusti
Efter en sommar med mycket regn började jag gymnasiet, teknik programet på westerlundska gymnasiet här i Enköping. Jag fick lära känna nya personer men även lära känna gammla bättre. En stor förändning och ett nytt kapitel i mitt liv började.
 
 



Intervjuv med Elisa Björnram

2012-12-28

 
Elisa hade turen att vinna min fototävling, temat var kärlek och nu är äntligen intervjun klar.
Hon van för att jag tyckte att hon avspeglade kärlek bättre en någon annan, kärlek mellan två personer i det här fallet två bästa kompisar.
 
Med denna bild van Elisa min fototväling, grattis tjejen!
 
Berätta lite om dig själv och vad du bloggar om!
Jag heter Elisa och jag är en glad tjej på 15 vintrar. På min fritid spelar jag fotboll, umgås med mina vänner,
shoppar och fotar såklart en hel del. Jag bloggar om allt mellan himmel och jord i stort sätt. Jag bloggar allra mest om det som händer i mitt liv, men också om det som jag tycker är så himla kul, just kläder och mode. I min blogg möter ni också väldigt mycket bilder som är tagna av mig
 
Hur länge har du bloggat och vad tycker du är roligast med att blogga?
Jag har bloggat sen maj 2012. Dock hade jag den som en privat blogg med lösenord som bara mina
närmaste vänner visste om. Jag tröttnade sen på det och ville börja blogga "normalt". Och det ångrar jag inte alls, för det roliagste med att blogga är alla fina kommentarer men får dagligen. Man blir så glad och vill blogga ännu mera.

Vad är ditt roligaste fotominne?
Mitt roliagste fotominne måste vara när jag och mina närmaste vänner var ute och fotade på ett
gärde i våra fina klänningar efter skolavslutningen i åttan. Det sluta med att vi sprang runt i
underkläder haha!

Vad tycker du är roligat att fota?
Jag tycker det är roligaste att fota blommor och detaljer.
Sånna där fina närbilder.

Har du något fototips till mina läsare?
Mitt bästa tips är att man ska fota det man tycker är kul! Var inte rädd för att misslyckas och prova
nya saker som kanske blir helt galna, men då har man iallafall försökt! Och jämför er inte med
andra, utan jämför er man er själva och se hur ni utvecklas och blir bättre.

Vad har du för drömmar i framtiden?
Att någon gång i mitt liv bli läkare och hjälpa andra. Att hitta den rätta och förbli lycklig hela livet.

Vart går din drömresa?
Till USA med mina bästa vänner och bara leva livet

Fem snabba frågor:
Bio eller filmmys hemma? Filmmys hemma
Katt eller hund? Hund
Fest eller mys med kompisarna? Både och
Sommar eller vinter? Sommar helt klart
Singel eller upptagen? Upptagen.
 
Besök och ta del av hennes liv HÄR



Homemade

2012-12-28




Årsresume del 1

2012-12-27

2012 har vart ett händelsrikt år, mycket bra har hänt men även mindre bra saker! Det känns inte som att det var i år engelskmännen var här, jag var på min först begravning och trots en sommar med mycket regn var den bra. En utlandsemester med släkten var en av topparna på året. Jag slutade 9:an och började på gymnasiet, ett enormt steg i livet.
 
Januari (har inte så mycket minnen där ifrån, antar att inget ovanligt hände)
 
Februari
En händelserik månad, engelskmännen ifrån engelskautbytet var på besök. En otrolig vecka med många vänner och minnen.Det sorliga med månaden var att min gammelfarmor gick bort, RIP! ♥
 
Mars
Jag vet inte om månaden började med en skidresa eller om februari slutede med en skidresa, aja! Mars var en lugn månad, våren kom och jag började längta till sommaren! Jag var på min första begravning.
 
April
Äntligen var våren här! Allt flöt på och månaden slutade med en härlig valborgsfest med massvis med vänner!
 
 



We are strangers with memories

2012-12-27

Efter lunch började jag städa mitt rum framför allt min garderob. När man är stressad och inte orkar hänga upp kläderna hamnar det oftas på en hylla eller på byron! Tog mig tid att hänga upp det mesta och vika de fint på hyllan. Älskar när det är städat och fint, vill gärna inte börja det nya året med ett stökit rum, nej, nej!
 
Det är bara 4 dagar kvar på 2012, efter ett händelserikt år är jag nu redo för 2013 som förhoppningsvid blir ett toppen år!
 



Design my dream house

2012-12-26




Vinnaren av min fototävling

2012-12-26

Nu är äntligen vinnaren klar, tack för att fina bidrag! Temat var kärlek och vinnarens bild avspeglar kärlek på bästa sätt. Din bild var jättefin och du kommer att bli intervjuad i min blogg. Du som vann komentera och skriv din mejl adress här! Grattis.
 
 
I intervjun kommer ni även att få se bidraget ifrån vinnaren!
Bilderna kommer ifrån weheartit.com
 
 



Annandag jul

2012-12-26

Gårdagskvällen spenderade med Fanny, vi satt för det mesta i soffan och kollade på one tree hill säsong 9. Hon sov sedan här och efter en förmiddag med ännu mer one tree hill tittande gick vi ner på stan. Hittade inget trots mellandagsrean. Tillbaks till one tree hill, vi hann faktiskt se klart hela säsongen. Det är så sorligt att det är slut efter att ha följt alla otroliga karaktärer i 9 säsonger. One tree hill kommer nog alltid vara den bästa serien jag någonsin sätt.
 
Statistiken har varit låg nu under juldagarna men det är ju inte så konstigt för vem sitter vid datorn under julen? Därför har jag inte bloggat lika mycket och fototävligen har blivit försenad men jag publicerar vinnaren i kväll! Så håll ut.
 
 
 



Juldagen

2012-12-25

Idag har varit en lugn och skön dag hemma, dagarna efter julafton är mysiga på sitt sätt. Ni såg mina julklappar jag fick i inlägget nedan, jag har börjat läsa i min första fotobok. Det är faktiskt intressant och står alla gruntliga saker man måste veta för att få till en riktigt bra bild. Nu väntar jag på att Fanny ska kommer och så ska jag spendera kvällen med henne.
 
Hoppar er julafton var toppen och att ni fick vad ni önskat er.
Jag har utsatt en vinnare i fototävlingen och publicerar det imorgon!
 



Min julafton

2012-12-25

Gårdagen var awesome, alla släktningar man fick träffa, klapparna, julmaten. Precis som en julafton ska vara. När man går upp på julaftonsmorgonen och se paketen som ligger under granen blir man som ett litet barn igen. Jag fck det mesta jag önskat mig och mycket annat.God jul till er alla mina underbara läsare.
 
Jag bjuder på lite bilder ifrån min julafton genom mitt nya stjärnfilter jag fick av mina underbara syskon.
Den här sista bilden visar mina julklappar för denna jul. Ja som ni ser fick jag en hel del saker, jag fick lite fototgrejer. Ett stjärnfilet och tre fotoböcker. Jag fick också smycken, one tree hill säsong 9, valfri prenumeration, ramar och massor med pengar.



Julgodis till hela släkten

2012-12-23

Man skulle nästan kunna tro det så mycket julgodis som vi har bakat. Gårdagen bestod av julbak, ett pepparkakshus och massvis med julgodis. Det var väldigt mysigt och julkänslan är på topp.
 
Dagen före julafton, idag blir en ända lång väntan. Imorgon åker vi på förmiddagen till farmor & farfar och firar jul med dom och sen efter Kalle åker vi vidare till Mormor & morfar som vi alltid gjorde när vi var mindre. Det mesta är klar och jag är ganska förberedd inför julafton och juldagarna.



Påminnelse om min fototävling

2012-12-22

Glöm inte att vara med i min fototävling, besök inlägger HÄR.
Där du har chansen att vinna länkning och intervju framför mina drygt 400 besökare i veckan. Idag är sista chansen att vara med och tävla så passa på!
 



Christmastree

2012-12-22

Nu är granen uppe och julkänslan är på topp! Igår kväll åkte jag hem till fanny, vi klädde julgranen, slog in packet, skrev rim och byte julklappar! En jättemysig kväll med bästavän! Tack för din julklapp Fanny.
 
Nu väntar en dag med pepparkakshusbak och julgodisbak med familjen och det är bara 2 dagar kvar till julafton. Längtar jättemycket!



Julpynt

2012-12-21

Godmorgon på er, första dagen på jullovet! Det känns underbat att äntligen ha lov. Nu är det bara 3 dagar kvar till julafton! Är det inte mysigt nu när huset är pyntat med julpynt, granen tas fram och alla är förväntansfulla inför julhelgen! Älskar denna tid på året.
 
Göm inte att tävla i min fototävling där du har chansen att vinna länkning och intervju i min blogg!



Tre vinter bilder

2012-12-20




Christmas holiday

2012-12-20

Åh det är så skönt att vi äntligen har fått jullov, älskar känslan. Efter skolan gick jag med ett gäng till wickmans och åt lunch, efter det gick vi ett tag på stan. Det känns så skönt att jag har köpt klart mina julklappat för i år. Nu har jag precis kommit hem och har inte så mycket planer för resten av dagen. Ska bara ta det lugnt och njuta av att vi har fått lov.
 
Älskar julbilder här är några ifrån weheartit.com
 
Glöm inte att vara med i min fototävling där du kan vinna att bli länkad och intervjuad i min blogg. Besök tävlingen HÄR



Tips på julklappar i sista minuten

2012-12-19

Nu när det snart är jul är det skönt när man har köpt klart alla klappar. För er som inte har hunnit eller hittat det ni vill köpa kommer jag nu med lite tips. För mer julklapps tips kolla in den HÄR sidan .
 
iPhone skal till syster/bror
Det kan vara svårt att köpa presenter till sina syskon allra svårast till sin
bror (det tycker jag) En starkt tips är att om de ägen en iPhone köp något fint iPhone skal. Det är alltid kul att få ett nytt iPhone skal.
Iphone-skal
 
Pekskärmsvantar:
Under vinter halvåret vet ni hur kallat det är att hålla på med mobilen ute i kylan. Med pekskärmsvanat behöver du inte frysa utan kan ringa, sms utan att frysa om fingrarna. Den julklapp passar till alla i familen, det ända måstet är att det har en iPhone/ smartphone.
Pekskärmsvantar
 
Valfri prenumeration på tidningar:
Är det inte roligt att ge bort en julklapp som din mamma,pappa,syskon kan njuta av under flera månader. En prenumeration på valfri tidning uppskattas alltid. En bra tips och är ínte allt för dyrt för er som inte har råd med för dyra julklappar. Passar till alla i familjen.



Christmas is almost here

2012-12-18

Tre vinter bilder jag tog för några dagar sedan.
 
Nu har man det mysigaste juldagarna på hela året framför sig. Jag har nu framåt kvällen vart i mataffären och handlat mat med mina föräldrar. Jag brukar tycka att det är jättetråkigt att handla mat men såhär innan jul är det ganska kul. Alla är så glada och fulla av förväntningar. På torsdag får vi jullov, åh så skönt! När får ni jullov?
 
Mina andra planer inför resten av veckan är: Jag måste handla mina sista julklappar, baka julgodis, baka pepparkakshus, slå in alla julklappar, pynta hemmet med massor av tomtar! Jag älskar allt sådant, allt man "måste" enligt mig göra innan julafton.
 



En lugn förmiddag

2012-12-18

Nu känns det att det är snart är jullov, känslan är obeskrivlig! Det är bara 6 dagar kvar till julafton. Gårdagen var den sista tuffa dagen i skolan, vi hade ett engelskaprov, svenska seminarium och matte muntligt. Idag har jag bara en lektion som inte börjar förens vid 13.35, love it! Det var riktigt skönt med sovmorgon.
 
Nu sitter jag och lyssnar på musik och bara tar det lugnt tills att det är tid är att ta sig till skolan.
Glöm inte att vara med i min fototväling som finns i inlägget innan detta! Du har chansen att vinna länkning framför mina drygt 400 besökare i veckan!



Fototävling - kärlek

2012-12-16

Var med och tävla om att bli länkad och intervjuad framför mina drygt 400 unika besökare och ca 900 sidvisningar i veckan. Tävlingen går ut på att du ska välja ut en bild som avspeglar kärlek, det är upp till dig vad för motiv bilden ska ha. Det kan vara ett motiv på kärlek mellan ett par, familjemedlemar, djur allt möjligt. Lägg ut ditt bidrag på din blogg och skriv att du är med i min fototävling.
 
För att vara med och tävla:
1.Komentera i inlägget att du är med och tävlar.
2. Lägg ut ditt bidrag på din blogg.
 
För att ha större chans att vinna:
Lägg till mig på bloglovin
Gilla inlägger på bloglovin
 
Tävlingen avslutas på lördag 22/12
 
Den som vinner blir länkad och intervjuad i ett inlägg på min blogg. Där jag ställer frågot och vissar bilder tagna av vinnaren.
 



5 årskallas med släkten

2012-12-16

Efter lunch åkte vi hem till mammas bror i stokholm för att fira vår kusin Jakob. Det var mysigt och kul att träffa dem efter rätt så lång tid. Ett mysigt sätt att fira tredje advent helt enkelt. Nu är jag hemma och ska slå mig ner i soffan framföt tv:en och äta peppakakor och dricka glögg. Imorgon väntar en jobbig måndag med prov, seminarium och ett muntligt prov i matte.
 
Två bilder ifrån idag, den första på min lilla kusin Håkan. Vågar inte lägga ut någon på Jakob, har inte pratat med han o.s.v!
Dagens outfit! En blå jätteskön tröja ifrån Lindex och ett par begangnade byxor ifrån G-star! Fick dom av min älskade vän Fanny p.g.a att hon hade växt ur dem! Love you♥



Love doesn't walk away, people do...

2012-12-16

Godmorgon alla mina kära läsare. Jag hade helt glömt bort att vi skulle på 5 årskallas hos min kusin idag, det blev en trevlig överraskning. Det blir ett bra tillfälle att ta med kameran och fota små barn, enligt mig är det en av det roligaste motiv att fota. Nu innan vi åker måste jag läsa på lite till mitt muntliga matte prov imorgon. Det är det sista som jag gör i matte denna termin, längtar tills det är över.
 
I believe I can fly (jag vet detta är en konstig bild på mig, men jag tycker den är rätt cool)



Lördagkväll

2012-12-15

Eftermiddagen har varit lugn och skön, jag har suttit och jobbar på en design.Vad tycks? Nu har jag precis ätit middag med min familj, pappa hade gjort kladdkaka till efterrätt, mums. Denna helg har inte varit speciell nyttig men jag skyller på att det snart är jul. Nu har vi slagit ner oss i soffan och ska kolla på en film. Min lördag har varit väldigt lugn och skön, det behövdes verkligen! Hoppas er lördag har vart lika bra som min!
Bjuder på en bild på mitt snygga iPhone skal som jag lyckad pruta ner till 10£ på Gran Canaria



Ny design?

2012-12-15

Jag har haft min design väldigt länge och tänkte varför inte, jag kan börja på en ny! Vad tycks?
Ska jag byta eller ha den jag har nu?



Tjejmiddag

2012-12-15

Gårdagen blev väldigt lyckad, vi hade väldigt roligt och skrattade mycket. Vilket är oundvikligt när man umgås med dem! Jag sov över hos fanny och nu på förmiddagen gick vi en svänga på stan för att handla lite julklappar. Det är bara 9 dagar kvar nu, exciting! Nu har jag faktiskt inga planer tänker bara ta det lugnt och spendera dagen hemma. Har inte ork till något annat.



Happiness comes in many forms...

2012-12-14

...in the company of good friends,
in the feeling you get when you make someone else's dream come true,
or in the promise of hope renewed. It's okay to let yourself be happy
because you never know how fleeting that happiness might be.
 
Åhh vad glad jag är att det äntligen är fredag! Nu är det bara en vecka kvar i skolan och sedan får vi jullov! Christmas I love you! Denna fredag har jag faktiskt några planer. När Fanny slutar åker jag hem till henne och så fixar vi oss och sen ska vi hem till Rebecka på tjejmiddag. Det kommer nog bli toppen! Såå tagga fredagskväll.
 
Inspo ifrån lookbok.nu



13/12 Lucia

2012-12-13

Fuskade faktiskt och var på ett lucia tåg igår. Min lillebror hade lucia i skolan, det var väldigt mysigt. Skoldagen var helt okej, nu när det närmar sig jullov börjar allt bli klart. Den känslan är obeskrivlig! Har bara ett engelska prov, muntligt i matte och en svenska uppgift! Nu sitter jag hemma med Fanny och spelar songpop och jag äger!! Vi var tidigare på stan och handlade lite saker. 
Hoppas er lucia har varit lika bra som min.



when it's cold outside

2012-12-12

Jag älskar när man kommer hem efter att ha varit ute i kylan och sätter sig och driker något varmt eller bara myser i soffan mitt i allt julpynt.



Frost in the winter

2012-12-11

Hittade en frost bild i mitt aktiv som jag tog i helgen. Inte min bästa vinter bild men vad tycks?
 
Nu sitter jag hemma i soffan och är väldigt trött. Skoldagen var jobbig, vi har haft nationella prov i matte hela dagen. Ifrån 9.30 till 14.00 hade vi tre olika prov med en liten lunch. Men gud vad skönt det känns att det äntligen är över. Nu är det inte mycket kvar tills det är jullov. Åh längtar! Det ska bli så skönt att vara lediga några veckor, att bara vara hemma och mysa och slippa allt som har med skolan att göra!



Elin tipsar

2012-12-11

Jag burkar inte läsa många bloggar utöver mina vänners, men denna fotoblogg är verkligen något utöver det vanliga. Ett starkt tips, Lina tar riktigt fina bilder och är väldigt bra på att fota.  Rekomenderar denna blogg till alla fotoälskare där ute! Besök bloggen HÄR



Ett år sedan...

2012-12-10

Saknar det så mycket, vill bara åka tillbaks! Under de fyra åren jag gick på kunskap åkte man varje år upp till Falun för att ha det "praktiska" ämerna. Hela årkursen bode tillsammans och man spenderade hela sin vaken tid tillsammans. Nu är det ca ett år sedan vi var där för sista gången. Saknar det och vill åka tillbaks!



Måndag och två veckor kvar till julafton

2012-12-10

Ny vecka och nya möjligheter.
Idag är det exakt två veckor kvar till julafton och tre veckor kvar tills nyårsafton. Det är bara tre veckor kvar på 2012, tiden har gått sååå fort! Min måndag har varit helt okej, skolan flyter på! Fick reda på att jag var 3 poäng ifrån att få A på vårt senaste matteprov, stolt tjej!  Imorgon har vi matte nationella, vill inte! Börjar bli nervös nu.
 
Nu i kväll har jag inte så mycket planerat, ska gå till Elin snart för att plugga lite matte tills imorgon. Hoppas ni får en bra måndagskväll!
 
 
 
 
 



Outside my window

2012-12-09




Andra advent

2012-12-09

Glad andra advent eller hur man säger! Solen har gått ner och ännu en dag har passerat. Min söndag har varit precis som en söndag ska vara. En lugn dag hemma! Jag, mina syskon och min mamma har nyss bakat lussebullar/lössekatter . Nu återstår det bara att smaka och se om de är goda.
 
Hoppas ni har haft och har en forsatt bra andra advent!



Nyårsklänningar ifrån nelly.com

2012-12-09

Hittade två riktigt snygga nyårsklänningar ifrån nelly.com. Den ena lite enklare och den andra väldigt glittrig och passar perfekt på nyår. Om ni går in på nelly.com kan ni hitta flera sidor men väldigt snygga klänningar just för nyår, ett starkt tips!



Snow in the park

2012-12-08

Tvingade ut min syster för lite fotografering nu på förmiddagen, jag kände helt enkelt för att fota lite! Nu när det var sol och inte för kallt.



Vi kör på pulkaåkning

2012-12-08

Man blir aldrig för gammal för att åka pulka. Igår efter skolan gick jag och ett helt gäng för att åka pulka. Det var ritigt kul förutom när det vad dax att gå upp för baken. Man får passa på nu när det är mycket snö!
 
När jag kom hem satte jag mig trött framför tv:en och kollade på X-factor, är det bara jag eller är ni också riktigt trötta på fredags kvällar? Idag har jag inte så mycket planerat, mormor & morfar kommer på eftermiddagen. Så spenderar eftermiddagen med dem.
 
Bjuder på en akriv bild, har inga nya bilder att visa!
 



It's friday tomorrow!

2012-12-06

Skoldagen var lugn, hälften av alla i klassen var hemma pågrund av att alla bussar var inställda imorse. Jag vill också bo på landet såna här dagar. Vi har jobbat matte hela dagen lång, tråkigt men nödvändigt. 97:orna var westerlundska dag för att kolla på de olika linjerna och då vi träffade vår gammla lärare vi haft i 4:a år. Det var kul och alla började prata minne ifrån kunskap, åh saker det!
 
Nu har jag spungit en sväng på stan, Lindex hade 30% rea, jag hittade en skön tröja till i vinter. Orkar inte göra något speciellt ikväll, ska bara sätta mig framför tv:en och kolla på en ny serie jag precis börjar kolla på. The O.C. Enligt min syster ska den vara väldigt bra!
 
 Bjuder på en bild ifrån mitt arkiv i datorn!
 



Thoughts from weheartit

2012-12-05




Skolan inställd

2012-12-05

När skolan blir inställt p.g.a att det snöar och blåser för mycket så är det verkligen snöstorm. Vi slapp ha får engelska lektion pågrund av vädred, love you weather! Inga bussar går och plogbilen, ja den gör ju inte sitt jobb direkt. Det är nu man vill bo på landet när man får stanna hemma ifrån skolan pågrund av att inte bussarna går. Det var inte lätt att gå hem ifrån skolan, det var på vissa stellen flera decimeter snö och det blåste jätte mycket.
 
Hoppas att ni har överlevt ute i snöstomen idag!
Man ser dock inte hur mycket det blåser man ni som har vart ute vet ju!



Upside-down

2012-12-04

The crazy side of my sister- photo by me
 



Start everyday with a new hope...

2012-12-04

"Start everyday with a new hope
leave bad memories behind and have
faith for a better tomorrow"
 
Det var inte mycket varmare idag! Skoldagen var kort eftersom jag inte börjar förens vid 12.00 och slutar 14.50. Så himmla skönt. Dock hade vi två prov, svenska provet gick jättebra! Matte provet var rätt svårt men förhoppningvis gick det också bra. Det återstår att se. Ska försöka plugga lite engelska men innan det måste jag titta på ett avsnitt av Pretty Litte Liars, det slutade så spännande. Har ni inte sätt serien rekomenderar jag den verkligen!
 
Vill tacka för att söta komentarer jag får av er, ni är bäst!
En del av mig saknar värmen på Gran Canaria! Hittade en fin bild på min kusin Linnea i akrivet.



Chritmas lights all around town

2012-12-03




Vi bor i ett iskallt IKEA land!

2012-12-03

-18 GRADER KALLT! Asså jag undrar hur den här vintern kommer att sluta. Vill allt annat än att gå ta mig ut i kylan men man är ju tvungen att ta sig till skolan. Aja men jag kan ju inte klaga nu när vintern äntligen är här. Skoldagen var helt okej. Har mest pluggat till matte & svenska proven vi har imorgon, suck! Vill inte. Men det är skönt när det väl är över. Efter skolan gick jag och Elin hem till henne, vi drack varm oboy och pluggade lite matte, mysigt!
 
Hoppas er första dag på veckan har varit bra och att ni inte har fryst ihjäll! Men vi kommer ju ifrån sverige vi är starka!
Ni kan också se att igår kväll satt jag och byte ut lite bilder i header, gjorde header mer vintrig! Vad tycks?



Let it snow

2012-12-02

Shirt
Insp by lookbook.nu Petra.K



Första advent

2012-12-02

Glad första advent på er. Nu kan man säga att julen är här, lycka! Det är december och snö det kan inte bli bättre. Förutom att bara mysa här hemma och äta pepparkakor måste jag plugga! Har två prov på tisdag och en redovisning imorgon, inte lika roligt!  Har precis läst klar en engelskabok, en av de tråkigaste böcker jag läst. Men, men jag är glad att jag äntligen läst ut den!
En dålig bild men passande till inlägget!



Porträtt fotografering

2012-12-01

Tog med mig lina och min kamera ut i snön för lite fotografering, lyckades få till några bra porträtt bilder som jag är nöjd med! Vad tycks?



Pepparkaksbak

2012-12-01

Resultatet av vårt pepparkaksbak!
Det luktar pepparkakos i hela huset, det luktar verkligen jul! Så otrligt mysigt, hoppas ni också har fått in julkänslan, för det har jag!


Elinsfotoliv.webblogg.se



Kontakt: [email protected]







RSS 2.0