Close your eyes

2013-09-23

Nikon D3100 + Nikon 18-105 (standard objektiv)
 
I lördags tog jag och Lina fram kameran och fotade lite poträtt bilder på henne, poträtt bilder är just nu mitt favorit motiv att fota. Jag gjorde om bilder till svartvitt då blev det mycket större effekt. 



En fullspäckad helg

2013-09-22

 
Två bilder ifrån dagens bakning med Anna och Emelie.
 
Ja vart ska jag börja? Sitter helt slut i sängen och försöker få ihop ett blogginlägg.
Igår spenderade jag del av dagen i idrottshuset, Anton hade handblollsmatch. Sen tittade jag med Oliver & Jesper när Ramsus spelade. På kvällen åkte jag, Moa, Oliver, Ramus och Jesper ut till Jesper. Fanny kom senare och vi lagade Tacos. Vi spenderade kvällen och natten där, har fått ungefär 2-3 timmas sömn inatt där av varför jag är så trött.
 
När jag och Fanny kom hem i förmiddags la vi oss i soffan och sov. Efter några timmar satte jag, Emelie och Anna igång att baka (en skoluppgift) Har inte vågat smaka våra cakebolls än, har i efter hand hört att de inte är så goda. 
 
Ännu en helg har spenderats med underbara galna personer, ni får mig verkligen att må bra!
 



It´s FRIDAY

2013-09-20

Kärlek och lyckan till fredagar är stor. Förlåt för den dåliga uppdateringen denna vecka. Har bara gått i skolan och pluggat på kvällarna så har inte så mycket att berätta. 
 
Skoldagen startade med terminens första matteprov, det kändes helt ok när jag gick ut ifrån provet. Men sen när man börjar prata med alla andra... Efter det hade vi fysik, vilket var en riktigt jobbig lektion. De flesta satt och pratade eller höll på med mobilen. Efter lunch hade jag endast engelska, min sista lektion var inställd. 
 
Efter skolan åkte jag, Anton och mamma på en spontan middag hemma till mormor & morfar, alltid lika mysigt. Vi fick också träffa min lilla kusin Håkan eftersom de var på besök. 



Fields of gold III

2013-09-17

 
Nikon D3100 + Tamron 90mm 
Två bilder ifrån en fotografering jag och min syster hade för någon månad sedan.
 



En mysig helg

2013-09-15

Fyra riktigt underbara bilder som beskriver min lördag riktigt bra! Bilderna är tagna ifrån Moas blogg eftersom att hon hade med sig din kamera.
 
Lördag: Gårdagen började med att jag träffade Moa och Oliver på stan, vi åt luch på Wikmans och gick sedan och handlade. Vi träffade sedan Carro och cyklade hem till Oliver. Resten av eftermiddagen/kvällen spenderade vi hemma hos Oliver, Rasmus och Jesper anslöt också. Vi hade verkligen en mysig kväll med grillning (troligtvis sista detta år) en jättegod tårta, massor av skratt som verkligen gör mig lycklig. Jag är glad att jag har så otroligt bra vänner.
 
Söndag: Spenderade förmiddagen hemma med Lina. Gick sedan hem till Fanny (måste påpeka att det är en bit) vi cyklade sedan ner och kollade när Oliver spelade hockey. Resten av kvällen har jag hängt med Fanny, Oliver och Rasmus. Massor med skratt och det har gått litte hätt till mellan dem och min bror. Men det tycker jag faktiskt bara är kul.
 
 



Mysterious

2013-09-13

 
Nikon D3100 + Nikon 18-105 (Standard objektiv)
En bild jag och min syster tog en kväll i skärgården, hade helt glömt bort den "fotostunden" 
 

Passar på att blogga om dagen i samma inlägg. Att det äntligen är fredag känns helt underbart. Känns som att jag gått runt och längtat hela veckan. Det kan nog mest bero på att det är jobbigt att gå i skolan när man är förkyld. På förmiddagen hade jag matte och fysik och eftermiddagen engelska och teknik. Måste jag nämna att fredagar är tuffaste skoldagen i veckan.
 
Efter skolan gick jag runt på stan med Fanny, hon hade lite att fixa. Har precis ätit middag med familjen och just nu sitter jag bara och myser framför datorn med lite musik. 
 
 



Förkyld

2013-09-12

Melissa Horn är verkligen höst för mig, hennes musik och texter. 
 
När jag inte har orken att ta fram kameran och fota något till bloggen då är jag trött eller förkyld. Min skoldag har gått snabbt trotts att jag vart trött och ganska seg. Att sitta och hålla hjärnan igång en hel skoldag men en ordentlig förkylning är riktigt jobbigt. Skyller min förkylning på gårdagen, jag var påväg att bli frisk sen gick jag 1,6 mil. Inte alls smart men det var obligatoriskt.
 
Började dagen med engelska, då kollar vi på Romeo & Julia. Kan inte släppa känslan att vi var med i en serie, fast jag måste tillägga att vi inte grät så som de alltid gör. Efter lunch hade vi matte och sedan svenska redovisning. Eftermiddagen gick snabbt och nu sitter jag hemma igen. Ska spendera kvällen i soffan och försöka bli frisk. 



Ca 1,6 mil senare...

2013-09-11

En av alla sommarens favoriet, hallon smoothie har vart en av sommarens alla lätta luncher. Men nu säger vi hej då till det för nu är hösten här på riktigt.
 
...har jag väldigt ont i båda fötterna och är riktigt trött och sliten. Idag hade alla 2:or på skolan friluftsdag, vi gick en vandringsled på ca 8 km. Vi lagade sedan lunch och gick samma vandringsled tillbaka. Så har sammanlagt gått ca 1,6 mil. Aldrig mer säger jag bara, i och försig var det är ganska skön dag bortsätt ifrån mina ömma fötsulor. En lång dag i skolan hade vart riktigt jobbig eftersom att jag är förkyld.
 
Har annars vart och klippt topparna, det syns inte så stor skillnad. Vilket jag är riktigt glad över. Resten av kvällen har jag spenderat i soffan/sängen har verkligen inte haft ork till något annat. Den som skulle ge mig lite massages nu skulle jag vara evigt tacksam mot. Ni annar inte lyckan när jag kom på att jag börjar 10.20 imorgon iställer för 8.45



Tisdag

2013-09-10

Nikon D3100 + Tamron 90mm
En bild ifrån dagens fotolektion på min fina vän Moa! 
 
Ännu en lång skoldag har paserat, börjar bli lite trött på att varje dag ser exakt lika ut. Hade foto på morgonen, vi går fortfarande egenom gruderna så det är väldigt simpelt. .Sen hade jag kemi och tur nog blev det inget prov.  Vi fick sluta tidigare ifrån fysiklektionen så jag, Moa och Oliver satte oss på torget och diskuterade vårt UF. Vi har kanske en väldigt smart idée. Kan tyvärr inte ta upp den här då risken finns att folk härmar oss osv.
 
Ska nu leta fram allt tills imorgon, då vi har friluftsdag. Har verkligen inga positiva tankar till morgondagen. 



Black&white

2013-09-09

 
Nikon D3100 + Tamron 90mm
Tre poträtt bilder fotade under sommaren, det är otroligt hur varm och lång denna sommar har vart.
 
Det spelar ingen roll vilken årstid det är eller vilken månad, så länge jag omringas av min familj och mina vänner är jag lycklig!
 
Ny vecka och nya tag, det är som jobbigast att gå ur sängen på måndagar speciellt om man har gått och blivit förkyld. Min skoldag bestod av foto, CAD, matte och svenska. Eftermiddagen blev litte bättre när vi fick sluta en timme tidigare, lycka! Nu på kvällen har jag suttit i näsan i kemiboken. Vi gick en väldigt trevlig överraskning när vi kom till skolan imorse. Vi har nämligen kemiprov imorgon, på hela kapitlet! Asså ursäkta men det var lite taskigt av lärarn. 
 
 



Söndag

2013-09-08

Plommon och melon är verkligen två favoriter. 
 
Att äta kall melon efter man har sprungit var sjukt gott, testa det någon gång! Min söndag har vart väldigt lugn och skön. Har haft hela huset för mig själv eftersom min familj vart borta över helgen. Det händer inte ofta måste jag tillägga. Cyklade till gånsta spåret för att springa en runda, sprang dock inte hela. Har lite smått ont i halsen så det var bäst att ta det lugnt. 
 
Nu sitter jag ny duschad i min säng, skulle egentligen behöva plugga matte. Jag antar att jag var väldigt virrig när jag gick ifrån skolan i fredags. Jag råkade ta fysikboken iställer för matteboken. Så det blir desto mer plugg i veckan, usch!
 
 
 



En toppen lördag

2013-09-08

Jag slog på datorn, satte mig i min säng och skulle lägga upp bilden. Gissa inte om jag hade råkat tagit bort bilden då. joo! Denna bild är lånad av Moa! Alla ser så glada ut, lycka!
 
Hade en riktigt bra lördag igår, Jag, Moa och Oliver träffades vid Coop och handlade middagen för kvällen. Haha vi såg nog rätt lost ut på coop när vi gick flera varv för att hitta pizzadegen. Det slutade med att vi gjorde en egen deg. Vi gick sedan hem till mig och pluggade matte och diskuterade lite ang vårt UF (ung-företagsamhet)
 
På kvällen kom Fanny & Rasmus, vi gjorde hemmagjord pizza. Åt färskfrukt med glass, jagade mobilder, snackade än massor och skrattade så jag nästan fick ont i magen. 



Redo för helg

2013-09-06

Nikon D3100 + Nikon 18-105 (standard objektiv)
En favorit bild ifrån i sommras.
 
Lycka är när man vaknar varje morgon med ett léende på läpparna. När man varje dag får spendera tid med de människor som betyder mest. De dagar jag får skrattar mig lycklig, de är bra dagar. 
 
Har spenderat fredagskvällen med bästavän, vi satt mest framför tv:en och kollade på gossip girl. Det är faktiskt skönt att efter en lång skolvecka och framför allt en lång skoldag. Sitta ner och bara ta det lugtn med lite glass och en bra tv-serie. Imorgon har jag faktiskt en hel dal bra planer, först blir det plugg (på en lördag) tänker ni. Sen ska och några kompisar laga och äta middag tillsammans. 
 



Inköp

2013-09-05

Mina inköp ifrån gårdagskvällens shopping, spenderade onsdagskvällen i västerås med mamma och Lina. Hittade lite vardagströjor som kommer bli bra nu tills ihöst.
 
Passar på att blogga om dagen i samma inlägg...
Har haft en riktigt bra skoldag som bestod av engelska, matte och svenska. Sista lektionen satt jag och några kompisar och bara snackade, vi skulle egentligen jobba svenska men det blev mer prat än jobb. Är glad att jag har så bra vänner i min klass, vi har alltid kul och skrattar åt allt. Ni förgyllar helt klar mina dagar. 
 
Efter skolan träffade jag Fanny för en mys fika på stan, vi satt i kanske 2 timmar och bara pratade. Du vet att du alltid har mig till 100% och att jag alltid står vid din sida. 
 



Dubbel glädje

2013-09-04

Eftersom att jag inte har någon passande bild till inlägget får ni se en väldigt charmig bild på mig. 
 
Ja vart ska jag börja, de två senaste dagarna har vart rätt händelserika. Börjar med att berätta lite kort om gårdagen. Skoldagen bestod av foto, kemi och cad, på kemin gjorde vi glass med hjälp av flytande kväve. Det var väldigt coolt att se. När jag kom hem stack jag och ut och sprang en runda, det var perfekt temperatur och väldigt skönt!
 
Denna onsdag har faktiskt vart riktigt bra, startade dagen med en lugn kemi och idrottslektion. Sen hade jag håla i 3 timmar, roligt va? Jag och Moa gick hem till Sanna och tog det lugn. Sen tog vi oss tillbaks till skolan för lite info ang våra uf företag. Efter om och men ska jag iallfall läsa det nu, det kommer troligtvis bli jättebra. Vi är en jättebra grupp och om vi slår ihop våra hjärnor kan vi nog komma på något smart. 
Nu på kvällen har jag vart i västerås och shoppat lite, det var verkligen på tiden. Visar imorgon vad jag köpt, då jag kan ta kort på allt i dagsljus. 



Hej höst

2013-09-02

En gammal bild jag tog hösten 2011. Det var svårt att hitta några bra höstbilder i akrivet, vilket fick mig att inse hur mycket mer jag fotar på sommaren. 
 
Sommaren försvann lika fort som augusti, det känns verkligen att det blivit höst. Har vart trött hela dagen, antar att det beror på att jag inte fått någon sovmorgon efter en händelserik helg. Satt och gäspa under hela matte läktionen, så det blev inte lika mycket skratt som det brukar bli, tråkigt! 
 
Idag började jag läsa fotografisk bild, insåg dock att det är en grundkurs i hur man ställer in olika manuella inställningar. Men eftersom att jag och mina kompisar redan kan det hoppas jag att vi får lite andra utmaningar. Jag ser fram emot att vi kommer få lära oss att fota i en studio, vilket kan leda till väldigt coola bilder.
 



Mitt bidrag till Ctinas fototävling

2013-09-01

Denna bild togs sent en kväll i början på Juli, jag och min familj satt och åt kvällsfika och kollade ut på denna fina solnedgång. 
 
Jag är med och tävlar hos Ctina Sunnegardh fototävling där priset är en vädrecheck på 200 kr hos kamda. Temat i tävlingen är bästa bilden fotograferad under sommaren. Vilket inte var ett lätt tema att hitta en bild till när man fotar så mycket som jag gör. All info om tävlingen hittar ni HÄR så ta er en titt.



Fields of gold II

2013-09-01

 
Nikon D3100 + Tamron 90 mm
Två bilder tagna föra helgen, har inte visar så många ifrån denna fotografering, så här har ni två.
 

1 September, hej höst, varmakläder, regn och rusk. Igår var sista sommarkvällen ute, sa det föra helgen också men,men! Jag var på en jättemysig kusinträff igår för pappas alla kusiner. Vi åt middag tillsammans, spelade kubb och bara satt och pratade. Jag och mina syskon hade det v'äldigt roligt med våra kusiner. Vi sov sedan kvar hos mina kusiner och pappas syster!

Idag påvägen hem stannade vi på gustavsbergs båtmässa, hade dock inte så jätteroligt där. Gick mest runt med min mobil. Vi funderar på att köpa en ny båt, det var därför vi stannade där.
 
Nu är jag äntligen hemma, och sitter  väldigt trött och bloggar i min säng.


Elinsfotoliv.webblogg.se



Kontakt: [email protected]







RSS 2.0