Take my hand

2013-05-31

Nikon D3100 + Tamron 90mm f/2,8 1/200 sek



Mysmiddag

2013-05-30

 
Sitter nu proppmätt här uppe på mitt rum och bloggar. Gick till skolan för att äta lunch och sedan väntade ett 3-4  timmas långt matte prov, usch vad jobbigt det var. Men nu tack och lov är matten över för denna termin. Nu väntar bara en svenska grej som ska skrivas och ett fysik prov och sedan får vi äntligen sommarlov. Vill bort ifrån alla dessa krav och bara leva fritt i några månader. 
 
Min statistik har ökat väldigt mycket denna vecka, tack mina söta blogläsare. Jag är väldigt nyfiken och ni får gärna lämna en kommentar vart ni hittade min blogg. 



Motljus del 2

2013-05-29

Nikon D3100 + Tamron 90 mm f/2,8 1/400 sek
Model: Lina Johansson (min syster)



Vardagsliv

2013-05-28

Linus gick förbi när jag stod och fotade! Så passade på att ta några bilder med honom, inte är det lätt att få en katt att kolla in i kameran.
 
Har suttit och puggat matte ända sedan jag kom hem ifrån skolan, som att inte 1 h och 40 min räkte i skolan. Vi har slutprov på torsdag och känner mig tyvärr inte redo än. Det bästa med dagen var at vi hade vår sista matte lektion denna termin, åh den känslan. Nu väntar middag och sedan ska jag och pappa ut och övningsköra, tycker att det känns sjukt konstigt att jag kommer kunna ta körkort om drygt 1 år. Känner mig verkligen för ung för att få köra bil. 
 
 



Music

2013-05-27

 
Tack musik för att du hjälper mig igenom en tråkig måndag som denna. Ligger trött och utmattad efter en lång dag i skolan men både matte och fysik i sängen och lyssnar på musik. Att det också regnar gör dagen så mycket tråkigare. Nu behöver vi verkligen sommarlov och jag tror att jag pratar för alla när jag säger det. Nu har vi 6 jobbiga skoldagar framför oss innan alla prov är skrivna. 
 



Motljus

2013-05-26

Nikon D3100 + Tamron 90 mm f/2,8 1/400 sek
Model: Lina Johansson (min syster)



Fototävling

2013-05-26

 
Nu drar jag igång med min första riktigt fototväling där ni har chansen att vinna en värdecheck på 200 kr hos Kamda.se Temat för tävlingen är din favoritbild, alltså välj din favorit bild och om du vill skriv en lite motivering varför just just du ska vinna. 
 
Regler för att delta: 
-Välj ut din bild du vill tävla med. (måste vara en bild du har tagit och det får inte vara kollage) 
-Publicera den på din blogg eller någon anna social medie t.ex facebook. I inlägget ska bilder finnas med, en länk till min blogg, till tävlingen och en länk till den produkt du skulle vilja ha om du vann. Du ska också skriva lite kort om den produkten och kom ihåg att den får kosta max 200kr. 
-Kommentera i det hör inlägget när du är klar och länka till inlägget.
 
Tävlingen avslutas 2/6, då kommer jag att publicera ca 7-8 bidrag som går till final och då får mina läsare rösta vem som kommer att vinna. Ta nu chansen att vinna ett coolt kamera tillbehör till din kamera. 
 



Let us dance in the sun

2013-05-25

Nikon D3100 + Tamron 90 mm f/2,8 1/1250 sek
Portätt fotografering av min syster. 
 
Min lördagskväll har spenderats med Lina och våra kameror, lite systertid var riktigt roligt och skönt. Jag tror faktiskt att jag fick med mig några riktigt bra bilder hem, trotts att det inte blev så jåttemånga. Det är roligt att ha en syster som delar samma intresse, man kan alltid hjälpa och ta del av varandras tips och råd.



Solmys

2013-05-25

 
Just nu sitter jag ute i solen och äter melon, har legat i solen ända sedan Fanny åkte hem. Åh vad skönt det är. Fanny kom på förmiddagen, vi gick till stan och tittade runt lite. Vi köpte varsin mjukglass och gick runt lite överallt och åt den, väldigt mysigt. Äkta sommar känslor, det känns verkligen att sommaren är här.  



Kamda.se

2013-05-25

 
Jag vill tipsa er om min favorit sida när det gäller fototillbehör. Kamda.se har massor med olika fotofilter och andra tillbehör som kamerastativ, kameraväskor och motskyddsskydd. Om ni letar efter något speciellt är det bara att besöka deras hemsida, kamda.se 
Just nu har det stort sortiment av kamerafilter och reflexskärmar. Kan det inte vara roligt med ett nytt kamerafilter till sommarens alla händelser. 
 
Håll utkik här på bloggen, snart kommer en fototävling där du har chansen att vinna en produkt värd 200 kr ifrån kamda. 



Fredag

2013-05-24

Jag måste verkligen bli bättre på det här med ljus, efter att ha hittat en jättebra fotoblogg verkar mina bilder rätt dåliga.
 
Känslan att det är fredag och att jag har två lediga dagar framför mig är toppen. Dagen har vart riktigt bra, började tidigt men fick också sluta tidigt. Under vår långa håltimme, lekte jag och några ifrån min klass runt på coop. Man ska vara barn så länge man har chansen. Efter att ha sprungit coper-testet på ca 16.40 min ( 3km) vilket är bra för att vara mig. Cyklade jag och Moa upp till Sanna och sedan vidare hem till Elin. Vilket blir ungefär att cykla igenom hela stan, så snacka om att vi har rört på oss idag. Vi satt hemma hos Elin ett tag och bara satt och snackade. Sedan möte vi upp Lovisa och cyklade till Wickmans och köpte sallad och gick hem till Lovisa. En riktigt mysig eftermiddag. 



The truth

2013-05-23

Nikon D3100 + Tamron 90mm F/3,2 1/1600 sek
 
Är det bara jag som tycker att tiden går för fort? Det är inte alls långt kvar till sommarlov, vilket i försig är jätteskönt. Men skulle inte ha något emot om tiden gick lite långsammare, vill kunna säga att jag har hela sommaren framför mig ett tag till. 
 
Idag var nog första fysiklektionen på länge som jag faktiskt tycker att jag fattade något, vilket känns så skönt. Annars hade jag bara en lång mattelektion, med bara massor med repition till vårt slutprov. Väl hemma har jag bara tagit det lugnt, pluggade lite svenska. Om jag ska få chansen att kunna få A, vilket troligtivis ändå inte kommer ha ske. Men jag kommer bli så arg om jag inte försökte.



Pannkakslunch

2013-05-23

 
Denna förmiddag har vart riktigt bra, en skön sovmorgon. Börjar inte skolans förens 12.50. min tredje sovmorgon denna vecka. Ibland kan gymnasiet vara riktigt skönt, det märks verkligen att terminen börjar ta slut. Träffade Jessica ett litet tag, vi gick en snabbis till kunskap för hon skulle prata med Maria.  Nu sitter jag och kollar på one tree hill och äter en god lunch innan jag behöver cykla till skolan. 



Red light

2013-05-22

Nikon D3100 + Tamron 90mm F/2,8 1/250 sek



Springtur

2013-05-22

 
Kände att jag behövde röra på mig lite när jag kom hem ifrån skolan. Tog på mig löparskorna och sprang en runda på ca 3,5 km. Vad väl behövt eftersom att vi kommer ha coper testet på fredag, usch. Gillar inte att springa tillsammans med hela klassen, själv är det en helt annan sak. 
 
Nu något helt annat. Hittade en sida som heter Idiwa där en jätteduktig tjej som heter Malin Wallberg har designat jättefina iPhone 5 skal. Besök sidan här, för all er som behöver ett nytt skal för att pimpa upp er iPhone. Skalen är också riktigt billiga vilket är ett plus för alla oss studeter.Personligen tycker jag att de här och de här var snyggast. 



...

2013-05-21

All a girl really wants is for one guy to
prove to her that they are not all the same
- Marilyn Monroe
 
Nikon D3100 + Tamron 90mm F 2,8 1/250 sek



Macro fotografering

2013-05-21

Nikon D3100 + Tamron 90mm 1/60 F2,8



Funny pictures

2013-05-20

 
Jag tog ut mitt stativ och testade min nya fjärrkontrol till min kamera, därav de två snygga bilder på mig och min syster. Den kommer vara super att ha tills sommaren, då man vill ta bilder på sig själv. Eller behöver ha en lång slutartid, ett bra köp!



Happiness

2013-05-20

I brist på bilder bjuder jag på två tidningar som jag har att läsa de närmaste dagarna.
 
En underbart varm och skön måndag, gissar att termometern står på över 20 grader i skuggan. Det går inte att låta bli att älska dagar som denna. Vi fick sluta över 2 h tidigare, p.g.a att vi inte hade någon svenska och kunde flytta fram fysiken.Efter skolan möte jag upp Jessica och Johanna för lite picknick, har inte sätt dem på ett tag så det var mysigt. Jordgubbar, sol och vänner! 
 
Nu ska jag gå ut och sätta mig och njuta av lite värme, innan jag har lite saker att plugga.



Dagens outfit 2013-05-19

2013-05-19

Förlåt för den dåliga uppdateringen denna helg, skrev för några dagar sedan att denna helg skulle bli ganska tuff. Det har hänt grejer i stort sätt hela helgen. Gårdagen spenderades mest med Fanny och Elin. Hela kvällen jobbade vi på en fest, då och då blev det lite kaos med det gick riktigt bra. En toppen kväll med riktigt bra tjejer.
 
Idag konfirmerade sig min syster, förmiddagen spenderade då i kyrkan och sen dess har vi haft lunch och fika för hela släkten. Det är alltid mysigt att träffas. Nu väntas en skön kväll hemma i soffan med hokey (den ända gången jag kollar på hokey VM). Man måste ju heja på sverige. Med lite rester och annat ifrån dagen. Det känns verkligen inte som söndag idag, har haft så mycket att jag inte har hunnit tänkt på det. Har ingen lust att ta mig till skolan imorogn.



Crazy kids

2013-05-17

Två bilder ifrån min och Linas lilla "photoshoot" föra helgen.



Farewell

2013-05-17

 
Idag sa vi farväl av min gammelmormor, därav varför jag inte har befunnit mig i skolan precis som alla andra. Det är alltid sorgligt med begravningar, speciellt att se sorgen som de som stod hennes så nära har. Det är märkligt hur någon som alltid har funnits hos oss helt plötsligt är borta.  Jag kom och tänka på en sak, det är alltid de "gammla" som håller ihop en släkt. Det är alltid hos dem hela släkten träffas, men vad händer när de dör. Vem ska hålla ihop oss? 
 
 
Det känns verkligen inte som fredag idag, mer som lördag! Ska spendera min fredagskväll hemma med familjen, kanske framför någon film. Har inget annat planert, vilket känns riktigt skönt. Imorgon därimot ska jag, Fanny och Elin jobba på en fest, mer om det imorgon!



En bra torsdag

2013-05-16

Bjuder på en sommar outfit i repris!
 
Se upp där ute i trafiken för här kommer Elin. Eller jag kanske ska säga på parkeringen, idag åkte jag och pappa ut och övningskörde. Tycker att det gick riktigt bra med tanke på att det var första gången. 
 
Min torsdag har vart riktigt bra, min första lektion började 12.50. Jag och Moa var duktiga att gymma innan, det var ett tag sedan så det riktigt skönt. Kanske inte just då men såhär i efter hand. Annars hade jag matte och fysik, de två lektionerna efter varande är allt annat är kul. Det gick för ovanlighetens skull riktigt snabbt, kanske för att vi skrattade oss igenom hela fysiken. Med Elin och Moa har man alltid kul, skulle aldrig klara mig igenom alla jobbiga lektioner utan dem.



You're beautiful

2013-05-14

En bild ifrån helgen. 
 
Behöver sommarlov nu, är trött på tidiga mornar, skola och lektioner. Fast som tur är så är det mellan 15-20 skoldagar kvar på denna termin, lycka. Det börjar verkligen märkas att terminen snart är slut, kursen slutar och det blir mindre och mindre läxor. Skoldagen bestod av teknik, matte och engelska.  Eftermiddagarna blir alltid så långa, tur att man har sin klass och alla som lättar upp stämningen. Måste säga att jag är på ganska bra humör efter engelska lektionen, jag har aldrig vart "bra" på engelska. Idag fick vi reda på vad vi fick för betyg på en uppsatts vi skrivit och jag fick A, kan inte förstå det. Kände för att skryta lite, förlåt mig. 
 
Förlåt att jag inte hunnit svara på era kommentarer, har vart ganska mycket den senaste tiden och tyvärr kommer det fortsätta så. På fredag ska jag på begravning för min pappas mormor, sorligt men det är en del av livet. På lördag ska jag jobba på en fest med Fanny och Elin (tjärna lite cash) och på söndag så konfimerar sig min syster. Mycket på samma gång. 



Jag klagar inte...

2013-05-13




Pink fotografering

2013-05-13

Jag och min syster brukar på våren när alla rosa blommor på träden börjar blomma (träden har säkert något jättefint namn som jag inte vet) cykla ner till ån och fota. Vilken brukar resultera i att vi kommer hem med kameran fyllt med rosa bilder. En rolig stund med min fina syster.
 
Annars har denna måndag vart helt okej förutom att jag gick runt hela förmiddagen och oroade mig över mitt tal som jag skulle hålla efter lunch. En del utav nationella i svenska består av att man ska hålla ett tal inför en grupp. Hatar muntliga redovisningar inför klassen. Det gick faktiskt helt okej, eller det väntar och ser imorgon när vi får reda på resultatet. Resten av skoldagen bestod av en lång fysik lektion, jobbig men jag klarade mig igenom den. 



Laugh

2013-05-12

Även fast vi ser rätt roliga ut på denna bild älskar jag den, vi ser så lyckliga ut!
 
Nu går den sista seglingen hemåt, efter en skön helg med sol och vind blir det skönt att komma hem. Har lite grejer att fixa innan jag är redo att gå till skolan imorgon. Måste skriva rent mitt tal jag ska hålla imorgon och öva en sista gång. Vår lärare var inte tyst om att det hänger på våra betyg, åh hatar sånt. Speciellt när det är muntliga redovisningar. 



Kvällsmys

2013-05-10




Sol, segling & foto

2013-05-10

 
Denna fredag har vart en riktigt bra dag, just nu är det strålande sol, vilket är underbart. Befinner mig just nu i vår båt, vi har seglat hela eftermiddagen. Det är skönt att bara spendera tid med familjen och släppa taget om allt hemma i några dagar. Har fotat väldigt mycket, har fyllt kameran med över 200 bilder. Här ute på sjön finns det så mycket fint att fota, att fota porträtt bilder vid vattnet blir så mycket finare än hemma i trädgården. 



Fredags känslor

2013-05-08

En bild ifrån förra helgens skogs fotografering.
 
Denna dag har vart riktigt bra. Börjde inte skolan förens vid 12.30 och då var första lektionen Idrott och sen hade jag bara CAD. Solen har lyst istort sätt hela dagen, vilket är underbart. Nu på kvällen har jag gått en promenad med Jessica, vilket var väldigt skönt. Har inte haft chansen att träffa henne på ett tag så vi hade rätt mycket att prata om.  Det borde vi göra oftare. Det är så skönt att vi har fyra dagar ledigt nu, hoppas på värme och sol hela helgen. 



Sunligt

2013-05-07

En minnesbok ifrån Gran Canaria ifrån i höstas. 
 
Solen har lyst hela dagen idag också, mår så mycket bättre under dessa dagar. Det är bara synd att vi måste sitta inne på lektion hela dagen. Vi fick som tur är sluta tidigare ifrån engelskan, så skönt! När jag kom hem satte jag mig ute i solen och bara njöt av sol och musik. Finns inget bättre när man har gått i skolan en hel dag. Nu har vi precis grillat, grillat måste vara det godaste man kan äta på sommaren. Ska snart ta mig ut på en promenad i kvällssolen innan jag måste skriva klart min tal till svenskan. Vilket är något jag verkligen inte orkar tänka på just nu, stressar bara upp mig själv då. 



Heaven is a place on earth

2013-05-06

Jag har verkligen inget emot att det gröna och färgglada börjar ta över allt grått på jorden.
 
Denna dag har faktiskt vart helt okej trotts att det är måndag. Solen lyser och inga moln har syns till på hela dagen, lycka! Min skoldag bestod utav först Cad och matte och sedan svenska och fysik. Hatar måndags eftermiddagar, jobbigaste på hela veckan. När jag kom hem gick jag ut och sprang, sprang ändast i T-shirt. Det var så skönt att känna den varma luften i mot huden. Sprang ca 3,5 km (gick lite mot slutet bara) Älskar att det börjar bli riktigt varmt ute och att man inte behöver ha så mycket varma kläder på sig.



Min söndag

2013-05-05

En bild som beskriver min dag rätt bra!
 
Startade dagen med en skön sovmorgon, satte mig sedan ute i solen. Trotts att det blåser en del är det jättevarmt. Så skönt med en varm söndag, innan några jobbiga skoldagar. Har inget planerat idag, så vi får se vad som händer. Det känns riktigt skönt, behöver en lugn och skön hemma dag. 



Girl in black

2013-05-04




In the forest

2013-05-04

 
Jag och min syster, tog kameran och gick en sväng för lite fotografering. När ingen stoppar oss och vi får fota så länge vi vill tills batteriet i kameran tar slut, kan vi hålla på i flera timmar. Inte riktigt så länge blev det denna gång. Jag lyckades fånga en fjäril (vilket man inte gör ofta) och mycket andra motiv. Håll utkik har på bloggen för mer bilder ifråna denna lilla utflyckt. 



Lördag morgon

2013-05-04

Godmorgon på er, jag har inte sovit tills nu om ni tror det. Har bara inte hunnit blogga. 
Sitter just nu med hörlurarna i och lyssnar på musik, vi får se vad dagen bjuder på. Har tänkt att kanske gå en promenad med min kamera och fota lite. Antingen det eller att jag tar mig ut och spinger lite. 
 
Gårdagskvällen spenderades hemma med familje, eller mest framför datorn med One tree hill. Kan se om varje avsnitt hur många gånger som hälst. Det låter kanske som att jag behöver en nya seria, ni får gärna tips mig om era favoritserier. 
 



Sweet dreams

2013-05-03

En bild jag egentligen skulle ha publicerat igår, jag och min syster var duktiga och gjorde lite frukt till hela familjen. Åhh det ser och var riktigt gott, mycket nyttigare än allt sött man äter utan att jag egentligen tänker på det.
 
Den här veckan har gått riktigt snabbt, det kändes som att det var måndag igår och idag är det reda fredag. Så underbart skönt. Dagen började med nationella i englaska, uppsats delen. Det gick helt okej, resten av dagens lektioner blev inställda förutom idrotten. Jag klagar verkligen inte. Nu väntar en lugn och skön helg, hoppas på mycket sol. 



En sommar outfit

2013-05-02




Photoshoot med Fanny

2013-05-01

 
Min valborgskväll spenderades hemma hos Fanny. Det var faktiskt riktigt skönt att bara vara hemma och spendera tid med Fanny. Vi stannade uppe till över midnatt och fotade, ett minne jag inte kommer glömma i första taget. Ni ser ju hur vi ser ut, mycket skratt och knäppa miner ligger bakom det där.
 
Vi vaknade upp till en klarblå himmel och strålande sol. Efter några avsnitt av Pretty little liars gick vi ut på en promenad. Vi köpte vår första glass för iår. Ett toppen sätt att börja månaden Maj på. Sen satt vi bara och njöt i solen, så grymmt skönt.


Elinsfotoliv.webblogg.se



Kontakt: [email protected]







RSS 2.0