"Dance in the rain"

2012-09-30




Godbye September, hello October

2012-09-30




Lördag 29/09

2012-09-29

Har total fototorka så bjuder på en bild på min fina syster, för ett år sedan. Gillar bilden fast att jag precis börjat fota då.
 
Det bara regna och regnar ute. Längtar verkligen till höstlovet när jag lämnar kalla och regninga sverige. Har tyvärr inte så mycket att blogga om. Idag har jag bara varit inne, slappat och pluggat lite. Det är verkligen skönt att ha såna dagar ibland.
 
 



I don't want to be just another memory

2012-09-28




The most I can give you is my heart

2012-09-27

Glad tjej här!
1. Det är torsdag och vi är lediga imorgon (studiedag)
2. Har ätit middag med Fanny på stan och sedan gått runt i affärer på tjejkvällen och köpte ett par träningsbyxor. När vi satt och åt började vi prata om att jag ska åka utomlands och det visade sig att Fanny kanske ska åka till Gran Canaria dock under jullovet! Då tänkte vi varför åker inte bara hon på höstlovet så kan vi träffas där! För ni som följer min blogg vet att jag ska åka till Gran Canaria under höstlovet. Så hon ska prata med sina föräldrar och kolla upp om de finns lediga rum o.s.v! Happy!
 
Förlåt för dålig uppdatering igår, min klass har hållt på med ett projekt till föräldrar mötet (som var igår) vi visade vår film och berättade inför alla föräldrar om projekten (läskigt med för mig gick det riktigt bra)
 
En film ifrån när alla 1:or på teknik var i koffsan!



That ONE TREE HILL Moment

2012-09-25

Förlåt för er som inte har sätt eller inte gillar One Tree Hill för detta inlägg! Men ni som har sätt och älskar One Tree Hill kommer att älska dessa bilder!



Winner never quit and quitters never win

2012-09-25

Nu börjar vi få det jobbigt! Även fast vi har ett chill schema (än så länge) börjar proven och läxorna komma ifatt oss. Just ni har vi en engelska läxa som ska in i morgon (fick de idag), en muntlig presentation som ska förberedas, en novell att skriva, ett litteratur seminarium att öva till, ett svenska prov att öva till, ett engelska prov att öva till och tillsist några matte sidor att jobba med. -_-



Plockat fram vinter skorna

2012-09-24




Vill flyga iväg ifrån detta regniga ikea land

2012-09-23

Är det bara jag som börjat trötta på att det bara regnar och är mulet hela tiden! och oktober har inte änns börjar. Har haft lust hela helgen att ta med min syster ut och fota men vädret har varit för dåligt. Jag är riktigt glad att om 34 dagar åker jag till Gran Canaria i en vecka.
 
Gick hem till Elin efter lunch och jobbade matte! Vi var fett duktiga och gjorde klart diagnos 1 och 2 tills provet imorgon. Känslan när man är klar med allt är toppen!



Happiness comes in many forms

2012-09-23

In the company of good friends. In the feelings you get when you make someone else's dream come true. Or in the promise of hope renewed. Its okay to let yourself be happy, because you never know how fleeting that happiness might be.
 
- One tree hill



Black and white

2012-09-22

Det bästa svartvita ifrån i sommras!



En regnig lördag

2012-09-22

Suck, hade planerat att gå ut och fota idag! Men eftersom att de bjuds på regn idag verkar de inte som en smart idé. Stannar istället inne och pluggar, lika roligt de-_- Men pluggar nu på förmiddagen och har de de roligt sen på em/kvällen. Hoppas er lördag har börjar lite roligare än min!
Ännu än sommarbild! Me without no makeup! Enjoy!
 



Seasons change and so do we

2012-09-21

Wehartit.com



En annorlunda dag i skolan...

2012-09-20

...eller kanske vanlig dag på teknik.
Hela dagen idag har vi filmat och fotat till vårt projekt! Vi håller på att göra en film om teknik programet till föräldrarmötet! Jag & Moa har då fotat till en foto utställning vi kommer att visa på mötet, vi har fotat behind the scenes, var vi gör på teknik och hur de ser ut! Det var kul och väldigt speicellt!



Some day I'm gonna travel the world

2012-09-19




Have been out in the pouring rain twice today

2012-09-19

Hej på er mina trogna läsare!
Som rubriken lyder har jag just behövt varit ute två gånger när det har kommit en riktigt störtskur. Första gången hade vi idrott, jag och Elin orienterade runt i området! En väldigt menigsfull idrott-_- Andra gången var när vi skulle gå hem också då med Elin. Det är lite kul och speciellt att ha en kompis som har samma namn som jag!
 
Nu ska jag försöka plugga lite Engeska! Morgon dagen kommer mest innehålla fotografering, Jag, Moa, Jesper och Elin ska fota när vi håller på med vårt projekt (behind the scenes) Det ska bli kul!
 
I brist på bilder bjuder jag på ännu en bild ifrån i sommras!



Just a small town girl

2012-09-18

We♥it.com



Ny dag, nya möjligheter

2012-09-18

Godmorgon på er! Har en skönd förmiddag framför mig, börjar inte förens vid 12. Onsdagar är min kortaste dag har bara två lektioner, börjar 12.00 och slutar 14.55.
Nu innan jag orkar göra ordning mig inför skolan ska jag nog passa på att hinna plugga lite. Har en hel del läxor som jag måste jobba på/bli klar med så slipper jag hålla på med de i kväll!
 Bjuder på en sommarbild och vill passa på att tacka alla som komenterar! Under helgen har min statistik verkligen ökat, ibland har man tur!



Ny parfym till moi!

2012-09-17

Hittade en jätte bra och fräsch perfym som påminner om lukten inne på hollister idag när jag var med min syster på stan! Mexx Fresh woman ifrån Åhlens för ändast 299 kr. Behövde verkligen en ny!



40 dagar till...

2012-09-17

...tills jag åker till Gran Canaria
♥27 oktober- 3 november♥
 
Om 40 dagar har jag precis kommit fram till Gran Canaria, Puerto Rico. GAAAAHS vad jag längtar, nu när vi har gått i skolan några veckor skulle det vara jätte skönt med en vecka ledigt. Men det är bara 40 dagar och tro mig det går fort. Det är redan 17 septemer, det är inte klokt hur snabbt tiden går.
 
Jag ska åka dit med min familj, famor & famfar, pappas syter och henne familj (mina kusiner). Vi ska b.la fira att pappa & mamma har fyllt 40 och att farfar fyller 70.



Every song ends, is that any reason not to enjoy the music?

2012-09-16

Gaaah det är måndag imorgon, känner mig inte så taggad för ännu en skolvecka, men vilka är det? Vad kan man göra det är bara att le och se att ifrån den ljusa sidan.
Har inga direkt planer för veckan som kommer! Det blir säkert massor med plugg.
 
Every song ends, is that any reason not to enjoy the music?
- One tree hill
En bild ifrån i sommras, ifrån båtsemestern i skärgården♥



Just so you know, I care about the little things too

2012-09-16




High school looks so much cooler on tv

2012-09-16

Ni måste hålla med om det! Att high school looks so much cooler on tv än i verkligheten!
Efter frukost satte jag igång och försökte plugga, engelska läxan är bara konstigt, så det gick väl inte så jätte bra! Ska försöka mig på den lite senare.
Nu sitter jag här framför daton och har lite smått träningverk i benen efter en rask långpromenad igår. Det känns alltid bra när man kommer hem och så känns det i kroppen att man har tränat.
Om du gillar min blogg! glöm inte att lägga till den på bloglovin!
 



Lite mer om Elin Johansson

2012-09-15

Ålder: 16 år
Bor: I en liten stad där rykten sprids snabbare än vinden och den kallas för Enköping.
Familj. En mamma och en pappa och två syskon, en bror och en syster.
Husdjur: En 17 årig katt.
Skola: Läser teknikprogramet på westerlundska gymnasiet.
Intressen: Vara med kompisar, fota, shoppa, resa!
Kamera: Nikon D3100
Favorit motvi: Jag älskar att fota porträtt och speciellt på mindre barn, växte och natur är också helt okej.
Bästa fotominne: När jag får till en jätte bra bild på lina ute i skärgården, alla gånger man får till en bra bild som är stolt över skulle jag säga var ett bra fotominne.
Favorit affär: Hollister (lite för dyrt men jätte finakläder) H&M och ginatricot
Favorit serie just nu: One tree hill (utan tvekan)
Drömjobb: Jag har än så länge ingen aning om vad jag vill jobba med, men jag har under en lång tid funderat över arkitekt men vi få se vad som händer.
Resor under mitt liv: Cypern, Kreta och England. Har en resa inbokad under höstlovet till Gran Canaria. Englandsresan var lite speciell, det var inte så att jag åkte till London med familjen som de flesta gör. Utan jag var där med skolan som utbytes studenter.
Dröm resemål: Åka till USA och resa runt i landet att åka till städer som New York, Florida, Los Angeles, Washington DC och mindre ställen på vägen. Något jag vill göra när jag blir äldre!
 
Det var lite mer om mig till alla läsare som undrar!
 



Dreamer

2012-09-15

Inspiration ifrån we♥it.com
 
Today is a good day! Ligger i mitt nystädade rum och håller på med datorn, Har bara varit hemma och tagit det lugnt idag, fick en lång och skön sovmorgon! Det behövs såna dagar ibland, när man bara är hemma, sitter vid datorn, kollar på film etc.



Gjort min egen fotovägg

2012-09-15


Obs: Bilderna är inte dom bästa och väggen är inte alls så där grå i verkligheten!



En kväll med bästavän<3

2012-09-13

Efter skolan drog Fanny och jag och bowlade och åt sedan middag på wickmans, det var jätte mysigt. Vi åkte sedan hem till mig och skulle plugga, jag vet inte om det blev så mycket plugg för min del men, men!

Imorgon är det äntligen fredag, såååå himla skönt med helg! Har endast två lektioner och sen am I free<3




Jag kan inte neka att jag saknar det...

2012-09-11

Jag kan inte neka att jag saknar kunskapsskolan lite grann! Saknar att göra olika saker varje dag, på westerlundska har man samma schema och sitter i samma klassrum dag ut och dag in! Fast det mesta jag saknar är att skratta och spendera hela dagen med my best friends!
 
Jag skrev ju i förra inlägget att jag och jessica skulle till kunskap idag efter skolan! Vi missförstod varanda och hon trodde vi skulle dit i morgon och jag idag -_-  Det var synd för hade verkligen sätt fram emot de.
 We're all crazy, som of us just hide it better than others♥



11 September 2012

2012-09-11

Fick sovmorgon idag, grymt skönt! Vi börjar inte förens vid 12 och slutar 14.55. Det känns alltid konstigt att komma till skolan klockan 12.00 när alla redan har gått i skolan hela fm.
 
Andra planer för idag: Ska träffa jessica efter skolan och hälsa på kunskap (min gammla skola) Det var planerat att jag, elin och sanna skulle dit men dom var så trötta och orkade inte:/ Efter det måste jag skaffa lim till min fotovägg jag håller på med.
 
Bjuder på två bilder som kommer att finnas på min fotovägg.



Nobody deserves to be treated like an option

2012-09-10

Känslan när läraren på engelskalektionen frågar något till klassen och alla sitter tysta och kollar när i sina papper och hoppar på att hon inte sa fråga just dig. Detta hände inte bara en gång idag utan hur många gånger som hälst. Nästan så att man börjar skratta!
 
Måndagar börjar alltid bra, vi börjar inte skolan förens 10.05. Vi hade tre lektioner och nu är jag hemma! Ska fixa med min fotovägg som jag ska göra! Bilder kommer för det är jätte svårt att förklara.
 Tumblr_lz6t0iz5b51r87pido1_500_large



Sista känslan av sommar!

2012-09-09

Ja då var det söndagkväll igen då! snacka om att veckan har fått fort. But i'm fine jag längtar lite smått till höstlovet! Då ska jag nämligen åka til Gran Canaria, åh var kul det kommer att bli.
 
Min helg har varit helt okej.  I fredags var jag bara hemma och slappade, var jätte trött efter tältningen i koffsan. Gick och la mig tidigt men fick tyvärr ingen sovmorgon, vi åkte ut och seglade i lördags och kom hem idag! (kanske den sista för i år) Nu sitter jag bara framför datorn, svarar på komentarer ifrån mina söta läsare! Statistiken börjar äntligen stiga men det kommer nog dröja ett tag tills jag kommer upp i samma nivå som min gammla blogg.
 
 Jag måste bara tillägga en grej för jag vet nämligen att en viss vän som fyller år idag läser min blogg!
GRATTS Johanna, jag har sagt det förut men hoppas din dag har varit bra och du är grym! Du en riktigt bra vän och har ett riktigt stor hjärta! Kom alltid ihåg det<3



You'r home is were you'r heart is

2012-09-07


En bild jag tog för någon vecka sedan jag var ute med kameran för att fota. Jag blev nöjd med redigeringen så bilden blev riktigt bra! Min åsikt, vad tycker ni?



We♥it.com

2012-09-07

Jag måste tipsa om en inspirerande och riktigt bra hemsida för foto, mode, citat, fina texter. Allt i bilder och för mig som älskar bilder är hemsidan toppen. Gå in på http://weheartit.com/elinsbilder så hittar ni mitt konto!
240512feece111e190bd22000a1cdd09_7_large
400434_189607887837962_162833999_n_large
Jag hatar att jag inte har power point på min nya dator, ni som läste min gammla blogg vet att jag brukade göra collage av bilder och texter, men det fungerar ju inte nu. så ni får nöja er så här-_-
 



Tältning i koffsan

2012-09-06

Igår hade vi (alla 1:or på teknikprogramet på westerlundskagymnasiet) cykelorientering ut till koffsan, en liten badplatts ca 10 km utanför min hemstad. Jag kan tänka mig att vi cyklade ca 2 mil, eftersom att det var orientering så var vi ju tvungen att cykla till olika kontroler o.s.v
Vi kom fram ca 15.00. På kvällen lagade vi middag, pratade, umgicks med nya och gammla vänner, berättade historier framför brasan under en sjärnklar himmel, grilade korv m.m. Det var riktigt mysigt.
 
Sen när vi kom till själva tältningen så var det inte lika mysigt, det var iskallt ute och i tältet, det var jätte hårt. Ja ni vet hur det är att tälta.
 
Idag cyklade vi ännu 10 km hem till Enköping igen, och fick som tur var vara lediga idag. Jag tror att de flesta kom hem trötta och med en liten/mycket förkylning
 
 
 
 
 



The last walk of summer

2012-09-03




By one tree hill part 2♥

2012-09-03

Det finns en hel del fina citat och texter ifrån den bästa serien one tree hill, delar med mig av några till er kära läsare.
Tumblr_lmlvleg42c1qe2hkjo1_500_large
577042_513816905311122_1238919400_n_large
1tvggk_large
Tumblr_m8gl6xiphn1rwmzpzo1_500_large
486613_485545544804925_1540415522_n_large



Officiellt höst

2012-09-02

2 september, nu är det officellt höst! det märks inte bara i kalendern utan också på vädret. Hela helgen har det varit grått och regnit.
 
Min helg har varit bra oavsätt vädret. Vi hade planerat att åka ut och segla i fredags men vi åkte i lördags även fast att det var mulet. Det klarnade upp på kvällen och precis innan vi skulle gå och lägga oss kollade vi ut. Hela himlen var full med stjärnor. Det var så fint, vi bara låg där och kollade upp på stjärnhimlen. Look up in the sky and make a wish♥
 



Enjoy life

2012-09-02



Elinsfotoliv.webblogg.se



Kontakt: [email protected]







RSS 2.0